Friday, February 26, 2010

Rajukku yang panjang...

Maulana Bahaudin ada memberitahu saya, "Auliya never feel disappointed.."

Jauhnya saya dari para Auliya.

Saya rasa tersisih. Dari orang2 yang saya sayang.

Sebab...macam2 yang terjadi. Dan, saya mula rasa kecewa. Yang teramat.

Lalu, saya cari kekuatan diri. Saya katakan pada diri, "Inilah yang perlu dilakukan. Redha dengan apa yang terjadi, kerana ini yang terbaik buat saya masa ini."

Maha Suci Engkau Ya Allah. Engkaulah Penguasa sekelian alam dan segala isinya. Engkaulah sebaik-baik pengatur dan perancang. Aku hanya hambaMu yang lemah, yang sering kalah dengan perasaan. Berikan aku kekuatan. Berikan aku keberkatan. Berikan aku kasih sayangMu Ya Allah.

Dugaan ini yang terhebat buatku. Kekecewaan ini yang paling berat pernah aku rasai. Ampunkan aku Ya Allah kerana seringkali lupa dengan kasih sayangMu. Inikah balasan atas kealpaanku padaMu? Jika ia, aku terima dengan sepenuh hati. Jika bukan, aku redha kerana ia bahagianku. Aku hanyalah hambaMu yang lemah, hina dan miskin. Kuatkanlah aku, muliakanlah aku dan kayakanlah aku Ya Allah.


Saya berdoa semoga rajuk saya akan berakhir...kerana saya rasa buruk kalau orang tua merajuk...

No comments:

Post a Comment