Wednesday, January 27, 2010

Pengalaman Manis..

Saya lalui satu pengalaman manis baru-baru. Kalau difikrkan, ia sebenarnya pengalaman aneh...tapi jadi manis.

Sejak 11/12/09 lalu, saya memulakan 'kembara' - mencari diri melalui Al-Quran. Saya gelakkan diri saya mulanya kerana saya tahu 'keupayaan' saya yang selalunya tidak menghabiskan apa yang saya mulakan....

Pada awalnya, pelbagai kesulitan saya tempuh sewaktu saya mulakan kembara saya. Rasa marah, rasa berdebar2, rasa sedih, pilu, muram...hingga hampir membuat saya berhenti meneruskannya. Tapi saya cekalkan hati dan saya teruskan hingga kini, alhamdulillah, saya akan menghabiskan seluruh kitab suci ini sehari dua lagi...

Pelbagai yang saya lalui di sepanjang tempuh ini. Saya akur dengan cantiknya perancangan yang telah Allah aturkan buat saya. Dalam menghadapi kemelut perasaan, saya merasa juga manisnya kenikmatan.

Sebaik pulang dari India, saya menerima panggilan talipon bukan dari seorang, malah hingga kini, (baru 3 hari), 5 orang sahabat yang menyayangi saya; bukan kerana rupa, harta atau nama, tapi kerana Allah.

Namun, yang 'aneh' yang saya alami ialah...panggilan talipon itu saya terima pada ketika saya sedang memikirkan tentang sahabat saya itu, atau perkara yang berkaitan dengan sahabat itu atau apa yang sahabat saya tahu tentang perkara yang saya fikirkan!

Oh Tuhan...syukur ku ke hadrat Mu. SYukur atas nikmat yang Kau beri padaku....

No comments:

Post a Comment