Thursday, May 13, 2010

Enjoying my Frustration

Sebaik saya turunkan dia di sekolah, saya akan memandu ke tempat itu. Saya sedang teruja....

Di sana menanti beberapa 'makcik dan pakcik' yang sedang bermandi peluh. Ada muzik, ada bunyi kicau burung, ada angin sepoi2 bahasa, ada bau rumput yang baru dipotong....

Sejam bersama mereka amat melegakan segala otot2 dan kekejangan di kepala saya. Saya gembira sebenarnya.

Sudah beberapa hari saya beriadah bersama sekumpulan warga emas di tepi tasik. Membuang toksin yang berada dalam badan, di samping mengharap ada perubahan dalam timbangan berat saya yang kini berada di tahap melampau.

Saya bertemu sesuatu yang baru! Sejam melaluinya, saya lupa keserabutan dalam otak saya! 7 hari seminggu.... rasanya ia cara yang amat berkesan, mudah, membanggakan dan tentu sekali murah.... hanya perlu diperuntukkan masa dan semangat juang yang tinggi...

No comments:

Post a Comment