Thursday, May 6, 2010

Perasaan...

Pelbagai peristiwa berlaku. Saya di India, bertemu dengan ramai kawan2, melaksanakan tugasan terakhir dan berbincang untuk tugasan baru. Tiba2 mendapat berita Abang Cimi kemalangan jalanraya. Kakinya patah. Perlu dibedah segera dan aduuuhhhh... berhenti seketika degupan jantung saya...

Alhamdulillah dia selamat. Saya pulang awal ke tanahair. Saya terus berada di sisinya, seboleh mungkin, siang dan malam. Aunty dan Ummi kesayangannya juga datang dari jauh - kota Singa - untuk bersamanya.

Pertama kali mereka bersolat di Masjid Negeri yang menggamit perasaan sayu dan pilu... Saya terkedu melihat airmata mereka berlinangan.... Saya teruja melihat keluarga datang menziarah Abang Cimi tanpa henti. Sahabat2 baiknya datang dari dekat dan jauh....

Saya juga mendapat peluang duduk bersembang dengan sahabat lama - TaiChee, Lajentos, Utherk dan Jijah - di sepanjang 'percutian' ini. Banyak yang dipelajari. Banyak yang diketahui.... Hilang sudah kemurkaan di hati... Ramai yang mengagumi....Rupanya!

Begitu banyak rasa di sepanjang 2 minggu ini.... Tuhan mengetahui apa yang paling baik buat hambaNya ini....

No comments:

Post a Comment