Thursday, May 20, 2010

Kenangan Lalu...

Saya suka lagu ini...

Kuala Lumpur senyumanmu
di pagi ini
sungguh bererti kerna cinta bersemi lagi
setelah kemarau panjang...


dan lagu ini

Ohhhh apa khabar sang suria
Ohhhh ku harap kau gembira


juga lagu ini

Di angin lalu ku sampaikan kerinduan
wajahmu ku terbayang
bersama janjimu ku bawa dalam mimpi
ku bawa dalam mimpi...


Lagu2 ini adalah kegemaran saya sepanjang persekolahan...tahun 80an.

Beberapa bulan lalu saya diketemukan dengan teman2 sekolah. SMTKL @ TIKL, sekolah yang menjadi sejarah buat saya. Saya bencikan sekolah ini sejak sekian lama. Banyak memori hitam di sini. Saya kecundang dalam mencapai cita2 di sini. Dan banyak lagi...

Namun, kehadiran kembali teman2 dalam hidup saya mengubah persepsi saya tentang kehidupan ini. Merekalah saudara mara selama 2 tahun di sekolah bertuah ini. Kini, saya berdiri gagah menjadi seorang yang cukup berani dan lantang bersuara, dikenali dan dihormati...hasil didikan sekolah ini.

Populariti saya bukan hanya dari sekolah ini. Ia bermula sejak awal. Asalnya kerana nama. Ditambah dengan sikap saya yang suka berada di hadapan... suka dikenali...suka menjadi perhatian. Ohhh...begitukah saya?

Saya bersyukur kerana saya ditemukan kembali dengan mereka. Biarpun agak sukar melupakan kisah lalu...kenangan manis yang pastinya kekal dalam benak fikiran saya...
kehidupan saya lebih baik kini... dan saya gembira dengan apa yang saya ada.

No comments:

Post a Comment