Tuesday, May 11, 2010

So Close

Raja

Saya berkenalan dengannya sewaktu sedang beratur untuk menaiki kapalterbang. Beliau warganegara Britain, berasal dari Singapura, dan dalam perjalanan ke Pulau Pinang. Seorang yang nampaknya banyak pengalaman, dan amat berminat untuk tahu lebih banyak tentang saya. Saya yang mengantuk dan otak penuh dengan persoalan, agak mengabaikan beliau.

Keesokan harinya, saya terima panggilan beliau. Oh...saya beri beliau kad perniagaan saya. Makanya, setiap hari saya akan bercakap dengannya di talian. Bosan? Kadangkala terganggu juga.... Namun, saya percaya ada sebab di sebalik ini semua. Saya teruskan persahabatan dengannya dan saya berdoa agar saya peroleh yang terbaik dari persahabatan ini.

MZSIIN

Mereka teman2 lama saya. Saya berkongsi pengalaman dengan mereka tentang usaha mereka untuk mencari kejayaan dalam hidup. MZ penuh dengan semangat, namun kadangkala keterujaannya membuatkan dia bertindak mengikut emosi.

SI cool dan memahami perjalanan hidup secara korporat. Usaha kami masih berterusan.

Saya tidak mengharap banyak dari usahasama ini. Saya yakin kejayaan menanti di hadapan. Bagaimana saya boleh melakukannya, Allah saja yang tahu.

Ra Man

Saya keliru dengan dia. Kata2nya berbalik2. Saya sudah mengambil satu langkah yang begitu besar dalam hidup, dan beliau masih belum bersedia untuk mengambil langkah beliau seperti yang dijanjikan.

Saya mula berfikir... Ini yang terbaik buatku. Dia hanya penyebab untuk aku mengambil satu keputusan yang baik. Biarkan dia, tidak perlu diganggu dia lagi. Banyak lagi di luar sana yang boleh dilakukan.

SD

Ini adalah satu permata berharga buat saya. Banyak potensi yang boleh dilihat dari SD. Namun, pergerakan saya terbatas kerana kekurangan dana. Saya perlukan ruang besar supaya saya boleh terbang dan membina istana bahagia di negara awan Doraemon... Oh Tuhan... jadikan ianya satu kenyataan Ya Allah. Saya yakin bahawa ini akan membawa saya ke dunia serba mewah yang menjadi impian setiap manusia di muka bumi ini...

Fx

Saya sedang mempelajarinya; dengan tekun. Saya nampak $$$$ yang menanti di hadapan. Saya berdoa semoga ianya menjadi mudah buat saya....

2 comments:

  1. Salam Myra,

    Lama tak bertemu di alam maya, saya mulanya keliru juga siapakah gerangan. Tetapi apabila terlihat gambar bossnya baru teringat semula...betul amat gembira ditemukan semula..haha.

    Anda mempunyai analisi yang amat tajam.
    Bagaimana analisis untuk saya agaknya.

    Tentang MZSIIN tu, IN tiada pula analisisnya, mengapa?

    ReplyDelete
  2. Pak Zabs,

    Analisa kadangkala berlaku secara spontan... Analisa tentang Pak Zabs... seorang yang penuh dengan pengalaman, merendah diri, tetapi dominan dan pendengar setia...

    IN - dia sama macam Pak Zabs... banyak mendengar dan sesekali buka mulut, ideanya hebat! Saya reservekan dia...hehehe

    ReplyDelete