Monday, April 19, 2010

Bebas

Burung2 menyanyi riang...mentari menyuakan wajah di balik awan mendung... cuaca nan redup menyejukkan suasana.... hatiku? Lega. Tiada bebanan yang perlu ku tanggung lagi.

Ye....perjalanan semakin sukar di hadapan. Itu sudah pasti. Namun, kejayaan besar juga menanti di hadapan. Setelah sekian lama menghambakan diri dengan orang lain, kali ini, aku akan berjuang demi diri sendiri.

Bagaimana perasaanku? Bercampur baur. Segala kesulitan yang mungkin berlaku telah berlaku. Satu demi satu ku harungi dalam kepayahan. Namun, aku cuba membuang segala rasa kecewa yang bersarang.

Kata2 azimat Guruku sentiasa di telinga "Auliya does not have disappointments". Aku tidak boleh kecewa. Segala keputusan yang ku ambil adalah dengan petunjuk dariNya. Makanya, hasil dari keputusan itu tidak seharusnya ku kesalkan. Pasti ada kebaikan dari setiap kesukaran.

Perjalanan masih jauh. Harapan menggunung. Impian memuncak.

Satu yang pasti, jiwaku tenang. Otakku bebas. Fikiranku lepas....

Aku tahu aku akan berjaya mengharungi kehidupan yang sukar ini dengan penuh warna-warni!

No comments:

Post a Comment